Monday, January 28, 2008

Apelah sangat....

....yang dah saya buat/masak.

Ini strawberry trifle yang fadhli kasi. (The first thing he gave me since F&N and I only made it yesterday, a month before its expiry date ha ha how pathetic is that)


So since my holiday, only last week did I start to masak. Simple dishes. Decent enough untuk membuktikan saya anak dara yang konon-konon dah ready lah nak kahwin ha ha. Malu nak tulis kat sini (tapi nak jugak) because at my age, orang lain dah masak lauk-lauk lagi terror dan boleh jamu orang makan kat majlis-majlis. Saya buat kurma ayam, kentang goreng sambal, udang goreng butter, udang pepper (recipe here) dan sayur beberapa jenis.



Hasilnya takdelah seberapa sangat. Tapi family still kasi encouragement. Mungkin diorang terpaksa ha ha.


Hari ini saya semangat nak masak bubur lambuk. Tapi nenek cakap Nina, telepon mak pesan karang suruh mak bawak balik lauk.


(Lauk yang beli kat ofis mak mmg sedap)


Tsk tsk. Nampak sangat nenek tak suka lauk yang saya masak.


Oleh itu, hari ini saya merajuk. Tak nak masak bubur lambuk. Esok ajelah =(

3 comments:

fadhli said...

fuyo.. masak sedap..

nak sikit =p

slmt masak bubur lambuk nanti!

ladysue said...

lol. :)

nina said...

fadhli: eleh tak payah la. xde makne nya (i know you lebih berbakat bab2 memasak ni, which is fine by me hehe)

btw, dah masak pun bubur yang sedap itiew =)

aya: heeee. (i know you cook better)