Thursday, April 28, 2005

intersession

halo!

intersession dah start. lalala. morning at FSSR n afternoon at menara. erm, so far, so good (baru 3 hari je pun). taxation, biasela, loadsa calculation. and for the first time, i dont have to bring calculator for financial accounting because this time, we'll only learn about the theory and accounting principles. reading and more reading. and presenting. puan's methodology : thinking-pairing-sharing. ni salah satu langkah yg diambil to improve students' interpersonal skill, so that bila kitorang dah grad nanti, takla tergolong dalam graduan menganggur... (khabarnya dak2 bumiputera ni kureng sket bab-bab communication) i guess so.

ps: puan also said MIA tak recognise acctg degree from US, UK, and byk overseas countries. ape case? she did mention about MIA punye qualification examination la tapi.. nntilah beta check..


*************************************************************************************

" it's better for you to be quiet and let others assume you are stupid, rather than open your mouth (cakap hentam) and confirm that you are stupid"

-ni sorang menteri cakap, referring tu orang2 yg brought up stupid issues in parliament..

"silence is golden"...so shhhhhhh.. heh


*************************************************************************************

perlu ke tanye kalau dah tau jawapan? tanye just for the sake of tanye? sejauh mane sorang tu boleh sabar kalau dihujani soalan-soalan yang sgt obvious jawapannya? a dosh of observation and a sprinkle of common sense will do the trick and 'preserve' other ppl's patience that is wearing thin di kala ini.

mood - geram
*************************************************************************************

saya rasa saya dah bertambah jahat. selalu menyakitkan hati orang-orang yang saya sayang. kenapa ye? i feel so crappy tonight...=( ..jiwa tak tenang laa..


*************************************************************************************

a friend's grandmother just passed away a few weeks ago. she spent hari2 terakhir dgn neneknya yg diletakkan di wad orang-orang tua kat GH. dier cakap kelakar jugak tengok orang-orang tua, ade yang pekak, ade yang nyanyuk..(saya rasa, orang makin tua, makin jadi macam baby balik. lagipun, diorang makin comel bila gigi sumer pun dah xde. macam pakcik "macam-macam ada" kat astro. ain cakap, salah satu cara paling berkesan untuk menginsafkan diri dan mengingati mati ialah dengan menziarahi orang sakit.. hmm.. aqie pulak cakap, dia akan insaf kalau baca berita budak2 our age yang meninggal pasal accident and lain-lain..

oleh itu, marilah kita muhasabah diri..(jgn gelak, we'll never know when and where)

bagi orang2 yg tak perasan lagi, mood tonight- sedih. atau lebih tepat lagi, takde mood..

*************************************************************************************

dari semalam saya tercekik. serious. perasaan sangat tak selesa kat tekak. it all started when i ate asam panjang-panjang warna putih@taik idung cina tanpa mengunyah dengan cukup. ntah apesal semalam saya dilanda perasaan malas kunyah. saya kunyah asam tu 2,3 kali lepas tu terus telan. mula-mula ingat tercekik tak serious, minum air boleh ok, but i was totally wrong. sampai sekarang bolus (betul tak budak bio?) tu tersekat kat salur pencernaan saya (esofgus kan?) lalala. malam tadi saya dah try menjolok tekak dengan harapan mende tu kluar, tapi hasilnya, chicken lasagna yang dibalun di shakey's pizza yang berterabur di lantai bilik air. lagi, saya dah berapa kali telan nasik kepal tapi mende tu still kat tekak saya. agak2nya mende tu dah berselirat kot dalam sistem pencernaan saya. abah cakap jgn risau. "cuba tengok ular sawa. dier telan kambing seekor dengan bulu n tulang, tapi tak tercekik pun. sebab dalam badan dah ade enzim2 yang akan memproses mende2 tu. lagi 2,3 hari oklah. minum air".. hmm, saya dh minum air dgn banyaknye dan dah telan air liur sampai tekak pun dah naik kering, tapi, tidak berhasil......dah lebih 33 jam tau saya terseksa....

*************************************************************************************

wah wah, rupa2nya ade classmate saya yang bercita2 nak masuk malaysian top host.. kalau korang betul2 la bejaya jgnla lupakan aku yea?.. haha.. nnti bole la cakap, ala si A ni dulu penah pinjam homework aku, ataupun, ala, dulu aku selalu melepak dengan si A kat dataran melati.. hahaha

memandangkan mood malam ni dah ok sikit, beta nak ciao n buat something yang lebih produktif..

No comments: